2013Przetargi

Otwarty konkurs ofert

Na podstawie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity. Dz. U. z 2010 r., Nr 234 poz 1536 z póź. zm.) i Uchwały Nr XXI/189/12 Rady Gminy Klimontowie z dnia 30 listopada 2012r. w sprawie przyjęcia Programu Współpracy Gminy Klimontów z Organizacjami Pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2013 r.

Wójt Gminy Klimontów
ogłasza otwarty konkurs ofert
na realizację zadania publicznego w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym na 2013 rok.

Rodzaj zadania: przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym w tym:
prowadzenie zajęć świetlicowych poprzez:

  • zagospodarowanie czasu wolnego dzieciom i młodzieży na terenie miejsca zamieszkania,
  • rozwijanie zainteresowań i talentów,
  • poprawę sprawności fizycznej ,
  • rozwój umiejętności interpersonalnych,
  • kształtowanie właściwych postaw społecznych
  • zatrudnienie animatorów, instruktorów, trenerów
  • zakup materiałów i towarów potrzebnych do realizacji zadania

Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania:
Wysokość środków na realizację zadania w 2013r wynosi: 20.000,00 zł, w 2012 r wynosiła: 10.000,00 zł.

Zasady przyznawania dotacji:
W otwartym konkursie ofert mogą uczestniczyć organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność pożytku publicznego na rzecz mieszkańców gminy Klimontów .
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie w wyznaczonym terminie ofert na druku zgodnym ze wzorem załączonym do niniejszego ogłoszenia, jak również do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25):

Do ofert należy dołączyć:

  • aktualny odpis statutu,
  • aktualny odpis lub wyciąg z właściwego rejestru potwierdzającego status prawny oferenta (ważny 3 miesiące od daty wystawienia),
  • sprawozdanie merytoryczne i finansowe z działalności podmiotu za poprzedni rok, (dotyczy organizacji działających powyżej jednego roku)
  • zaświadczenie z banku lub kserokopia wyciągu bankowego informująca o aktualnym numerze konta bankowego podmiotu. W przypadku złożenia kserokopii w/w. dokumentów, osoby reprezentujące podmiot, występujące o dotację zobowiązane są potwierdzić je za zgodność z oryginałem.

Oferta musi spełniać, zawierać i być

  • zrozumiała i przejrzysta,
  • kwalifikacje osób realizujących działania,
  • kompletność opisu działań,
  • mierzalność efektów,
  • spodziewane rezultaty i efekty realizacji zadania,
  • maksymalną efektywność wykorzystania środków,
  • grupa adresatów, do których skierowane jest zadanie i ich przewidywana liczba

Oferty podpisane przez uprawnione osoby i zawierające wymagane załączniki, należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Konkurs ofert na realizację zadania publicznego w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym na 2013 rok”.

Dotacje nie będą udzielane na:

  • dotowanie przedsięwzięć, które są dofinansowywane z budżetu Gminy lub jego funduszy celowych na podstawie przepisów szczególnych
  • pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć oraz refundację kosztów.
  • zadania i zakupy inwestycyjne
  • budowę, zakup budynków lub lokali, zakup gruntów,
  • działalność gospodarczą podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego
  • udzielanie pomocy finansowej osobom fizycznym lub prawnym
  • działalność polityczną i religijną

Złożenie ofert na realizacje zadania nie jest jednoznaczne z przyznaniem dotacji.
W przypadku wyboru oferty zlecenie zadania nastąpi w formie:

  • powierzenia wykonania zadania publicznego wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie jego realizacji lub
  • wsparcia wykonania zadania publicznego wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie jego realizacji.

Zlecenie zadania i przyznanie dotacji nastąpi na podstawie umowy z odpowiednim zastosowaniem przepisów art. 16 ustawy z dnia 24.04.2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity. Dz. U z 2010 r., Nr 234 poz. 1536 z póź. zm). Dotacja będzie przekazana w transzach szczegółowo opisanych w umowie.

Termin i warunki realizacji zadania:

  • Realizacja zadania powinna nastąpić w terminie od dnia zawarcia umowy do dnia 30.11.2013 roku.
  • Koszty realizacji zadania poniesione przez oferenta przed podpisaniem umowy nie podlegają refundacji przez gminę.
  • Szczegółowe terminy i warunki realizacji zadania określone zostaną w zawartej umowie.

Termin składania ofert.

  • Oferty należy złożyć w terminie do dnia 21 lutego 2013 r. w sekretariacie Urzędu Gminy w Klimontowie, ul. Zysmana 1.
  • Oferty złożone po terminie zostaną odrzucone z przyczyn formalnych.

Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru oferty.
Otwarcie, rozpatrzenie ofert i ostateczne rozstrzygniecie konkursu nastąpi w terminie 7 dni od terminu końcowego przyjmowania ofert.

Rozpatrując oferty będą stosowane następujące kryteria:

  • zgodność merytoryczną złożonej oferty z zadaniem wyszczególnionym w niniejszym ogłoszeniu,
  • posiadane przez wnioskodawcę odpowiedniego doświadczenia w zakresie realizacji podobnych programów,
  • posiadane zasoby kadrowe i materiałowe,
  • zakres rzeczowy, jakość wykonywania ofert w tym:
    • atrakcyjność prowadzonych zajęć,

Szczegółowe informacje na temat konkursu można uzyskać w siedzibie tut. Urzędu, pokój nr 6 lub telefonicznie 158661100 wew. 23

Załączniki