Zaproszenie do składania ofert
Zaproszenie do składania ofert
dla zamówienia o szacunkowej wartości nieprzekraczającej
wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro
Gmina Klimontów
Zysmana 1, 27-640 Klimontów
klimontow.pl
tel. 158661006 fax 158661847
email: klimontow@klimontow.pl
Zaproszenie do składania ofert w postępowaniu na realizacje zadania:
„Opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego oraz przygotowanie dokumentów związanych z oceną oddziaływania na środowisko dla zadania polegającego na rozbudowie i przebudowie oczyszczalni ścieków w miejscowości Klimontów”
- Określenie przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na opracowaniu programu funkcjonalno-użytkowego oraz przygotowania dokumentów związanych z oceną oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie i przebudowie oczyszczalni ścieków w miejscowości Klimontów.
Opracowania będą stanowiły materiały niezbędne do planowanej aplikacji o środki Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020
Stan istniejącej oczyszczalni.
Istniejąca oczyszczalnia ścieków zlokalizowana jest na gruntach, których właścicielem jest Gmina Klimontów, zarządcą obiektu Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Klimontowie. Zlokalizowana jest w dolinie rzeki Koprzywianki na północnym jej brzegu w odległości ok. 250 m od drogi powiatowej 0789T Klimontów–Nawodzice. Najbliżej położony budynek mieszkalny znajduje się w odległości 190 m od ogrodzenia oczyszczalni. Powierzchnia terenu w granicach ogrodzenia wynosi 0,51 ha. Oczyszczalnia mechaniczno-biologiczna oddana do użytkowania w 1994 roku. Obiekty oczyszczalni:- pompownia ścieków surowych tj. studnia żelbetowa Dz=3,0m podziemna, szczelna, głeb. 8,45 m;
- komora zlewna nieczystości płynnych, żelbetowa, szczelna, podziemna o wymiarach w świetle 0,8 * 1,5 * 0,65 m;
- zbiornik retencyjny ścieków dowożonych, konstrukcji żelbetowej, podziemny, szczelny o średnicy Ø3,60m;
- wielofunkcyjny blok technologiczny, żelbetowy, monolityczny, szczelny, posadowiony 1,0m poniżej terenu istniejącego oraz wyniesiony 3,0m nad teren. W bloku znajdują się następujące obiekty:
- komora kraty łukowej i płaskiej,
- piaskownik osadu czynnego, piaskownik pionowy,
- komory osadu czynnego, osadnik pionowy wtórny,
- komory stabilizacji tlenowej;
- poletka suszenia osadów otwarte, typowe o wymiarach 14,7 * 6,30m – szt. 7 o powierzchni ogółem 648 m2;
- poletko ociekowe piasku o wymiarach 4,20 * 2,10 m o powierzchni 8,8 m2;
- place składowe odwodnionych i wysuszonych osadów o powierzchni F=220 m2, szczelne, o nawierzchni asfaltowej.
Obiekty towarzyszące oczyszczalni ścieków:
- budynek socjalny z rozdzielnia n/n i sterownia, parterowy o pow. 85 m2;
- budynek techniczny parterowy o pow.70 m2 w którym są zamontowane dmuchawy sprężonego powietrza, agregat prądotwórczy, a ponadto magazyny gospodarcze, warsztat oraz wydzielone pomieszczenie chemiczne;
- stacja transformatorowa,
- kanały i rurociągi technologiczne podziemne,
- wylot ścieków do odbiornika. Parametry technologiczne Qdsr = 500m3/d, Qdmax = 600 m3/d; ilość ścieków dowożonych Qdsr=20m3/d
Wymagania dotyczące opracowania programu funkcjonalno-użytkowego, dokumentów związanych z oceną oddziaływania na środowisko.
- Program funkcjonalno-użytkowy(PFU) należy wykonać zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robot budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego, (tekst jednolity Dz. U. z 2013 roku poz. 1129), wymogami zawartymi w art. 31 pkt. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 roku poz.1579), ustawą Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 roku (t.j. Dz. U. z 2017 roku poz. 1332) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18.05.2004 w sprawie określenia metod i podstaw sporządzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. nr 130 poz. 1389)
- Opracowany program funkcjonalno-użytkowy ma służyć do przeprowadzenia postępowania przetargowego zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych w celu wyłonienia wykonawcy robót projektowych w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
- Program funkcjonalno-użytkowy rozbudowy i przebudowy oczyszczalni ścieków w Klimontowie winien uwzględniać wymagania Zamawiającego, w szczególności:
- Weryfikacje ilości i jakości ścieków dopływających do oczyszczalni w oparciu o otrzymane dane oraz wyniki analiz ścieków z lat 2016-2017
- Opracowanie bilansu ścieków dopływających do oczyszczalni, stanowiącego podstawę przyszłych prac projektowych
- Analizę pracy oczyszczalni ścieków w Klimontowie,
- Opracowanie zakresu przebudowy i rozbudowy oczyszczalni dla części ściekowej i osadowej z uwzględnieniem:
- przebudowy węzła mechanicznego oczyszczalni ścieków
- przebudowy części biologicznej oczyszczalni
- przebudowy obiektów gospodarki osadowej,
- rozbudowy systemu sterującego procesem technologicznym,
- stanu obiektów oczyszczalni, prostoty eksploatacji oraz niezawodności
- Wyznaczenie danych niezbędnych do projektowania tj.
- schemat technologiczny
- kubatury i powierzchnie itp. proponowanych obiektów technologicznych,
- parametry technologiczne urządzeń,
- rozwiązania rysunkowe zagospodarowania terenu i głównych obiektów technologicznych
- określenie wskaźników kosztów realizacji inwestycji
- ustalenie wymagań i zapotrzebowania na dostawę: czynników energetycznych i środków chemicznych,
- Uzyskanie warunków technicznych zasilania w energie elektryczna, na odprowadzenie ścieków i przyłączenie do sieci wodociągowej.
- Uzyskanie mapy do celów projektowych terenu objętego rozbudową, mapy sytuacyjno-wysokościowej 1:1000.
- Zamawiający wymaga, by do Programu funkcjonalno-użytkowego dołączona została Specyfikacja Techniczna Odbioru i Wykonania Robót Budowlanych.
- Zamawiajacy wymaga by Program funkcjonalno-użytkowy określał szacunkową wartość zamówienia, którego przedmiotem będzie wykonanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych. Dokumentacja kosztorysowa powinna zawierać szacunkowe zbiorcze zestawienie kosztów, w tym między innymi:
- kosztów dokumentacji projektowej: projektu budowlano-wykonawczego i dokumentacji kosztorysowej (w tym również kosztów ewentualnych ekspertyz, opinii itp.) nadzoru autorskiego,
- kosztów wykonania prac budowlanych,
- kosztów urządzeń i wyposażenia,
- rezerwę inwestycyjną na roboty budowlane i wydatki nieprzewidziane.
- Program funkcjonalno-użytkowy musi być uzgodniony z Zamawiającym.
- Program funkcjonalno-użytkowy musi być uzgodniony z instytucjami państwowymi miedzy innymi Państwowa Strażą Pożarna oraz instytucjami, których akceptacja jest wymagana dla wykonania dalszych prac budowlanych uwzględnionych w Programie funkcjonalno-użytkowym.
Ocena oddziaływania na środowisko – w ramach realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest przygotować:
- Materiały do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgodnie z art. 74.1 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko:
- Kartę Informacyjna Przedsięwzięcia (KIP) przygotowana zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt. 5 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2017 roku poz. 1405),
- poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej z zaznaczonym przebiegiem granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie wraz z wypisami z rejestru gruntów.
- Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko- jeżeli zaistnieje konieczność jego sporządzenia na etapie wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Wykonawca powinien przewidzieć wszelkie prace niezbędne do wykonywania powyższych prac, także te niewymienione przez Zamawiającego.
Zamawiający zaleca przed złożeniem oferty dokonanie wizji lokalnej w terenie.
Całość opracowania winna być wykonana w formie papierowej:- program funkcjonalno-użytkowy: 5 egz., oraz 1 płyta CD w wersji edytowalnej oraz 1 płyta CD w wersji pdf,
- raport oddziaływania inwestycji na środowisko z kartą informacyjną o przedsięwzięciu: 5 egz., oraz 1 płyta CD w wersji edytowalnej i 1 płyta CD w wersji pdf,
- koncepcja zagospodarowania terenu: 4 egz.
Wykonawca odpowiada za wszelkie wady i błędy w przedmiocie zamówienia ujawnione podczas trwania procedury ubiegania się przez Zamawiającego o dofinansowanie inwestycji, a w przypadku ich stwierdzenia zobowiązuję się w wyznaczonym przez zamawiającego terminie do wprowadzenia odpowiednich poprawek lub uzupełnień bez dodatkowego wynagrodzenia.
- Termin wykonania zamówienia:
- Koncepcja rozbudowy i przebudowy oczyszczalni ścieków w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy.
- Program funkcjonalno-użytkowy, zbiorcze zestawienie kosztów, raport oddziaływania na środowisko wraz z karta informacyjna przedsięwzięcia do dnia 31 lipiec 2018 roku
- Opis wymagań stawianych Wykonawcy
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający uzna przedmiotowy warunek za spełniony w odniesieniu do Wykonawców, którzy:- Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności określonej przedmiotem zamówienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
- Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, a dla potwierdzenia:
- przedłożą wykaz wykonanych w okresie ostatnich 3 lat programów funkcjonalno-użytkowych lub dokumentacji projektowych – co najmniej jednego opracowania odpowiadającego swoim rodzajem i wartością niniejszemu przedmiotowi zamówienia z podaniem wartości i daty oraz miejsca wykonania i załączą dokumenty potwierdzające, ze prace zostały wykonane należycie (np. referencje zleceniodawcy)
- dysponują osobą z uprawnieniami do prac projektowych oraz przynależnością do właściwej Izby samorządu zawodowego,
- Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 100 000 zł.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie załączonych dokumentów i oświadczeń. Z treści załączonych do oferty dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnił. Wykonawca musi wykazać spełnienie każdego z warunków. Niespełnienie któregokolwiek warunku spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania.
- Wykaz oświadczeń i dokumentów jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
- Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji dzielności gospodarczej – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
- Wykaz z wykonanego w okresie 3 lat co najmniej 1 programu funkcjonalno-użytkowego lub projektów budowlanych dotyczących wykonania budowy lub rozbudowy oczyszczalni ścieków o przepustowości średniodobowej co najmniej 600m3/dobę, z podaniem daty i miejsca oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi zostały wykonane należycie.
- Wykaz osób, które będą wykonywać lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia.
- Dokumenty potwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiada takich uprawnień (załączając kserokopie uprawnień oraz zaświadczenia o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego z terminem ważności na dzień składania ofert potwierdzone za zgodność z oryginałem).
- Polisę lub inne dokumenty ubezpieczeniowe potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie niższą niż 100 000 zł aktualnej na dzień składania ofert.
- Opis sposobu przygotowania ofert.
- Każdy wykonawca może złożyć jedną ofertę.
- Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych.
- Ofertę należy złożyć na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1.
Cenę oferty należy podać w wartości netto i brutto w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Cena oferty stanowić będzie ryczałtowe i ostateczne wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie przedmiotu zamówienia.
W przypadku braku konieczności sporządzenia i dostarczenia Raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, wynagrodzenie zostanie pomniejszone o tę część. - Do oferty należy dołączyć wymagane dokumenty.
- Oferta z najniższą ceną złożoną przez Wykonawcę spełniającego określone wymagania zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, cena 100%.
- Miejsce i termin składania ofert.
Oferty należy składać w siedzibie Urzędu Gminy w Klimontowie ul. Zysmana 1, 27-640 Klimontów – sekretariat osobiście lub przesłać pocztą w terminie do dnia 30.11.2017 roku do godz. 1500. - Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zawierająca: nazwę (firmę), adres wykonawcy którego ofertę wybrano zostanie zamieszczona na stronie internetowej klimontow.pl
Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania bez podawania przyczyny unieważnienia. - Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy.
Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy zostanie przekazana telefonicznie Wykonawcy którego ofertę wybrano. - Sposób uzyskania informacji dotyczących przedmiotu zamówienia
Szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia można uzyskać w Urzędzie Gminy w Klimontowie ul. Zysmana 1, 27-640 Klimontów lub telefonicznie pod nr tel. 158661006, email: klimontow@klimontow.pl